Social Media ROI

Sechs Wege zur Ermittlung des ROI von Social Media

The social Media ROI Cookbook

Sechs Wege wie man den ROI eines Einsatzes von Social Media messen kann.

Today, customers move constantly between the online and offline worlds, using a range of devices — such as smartphones and tablets — that didn’t exist a few short years ago. Thousands of applications and dozens of social media platforms collect and transmit an unprecedented amount of structured and unstructured data, and API changes are a fact of life. The volatility of social data and the pace of change mean that tried-and-true measurement methods are no longer enough. Social data is different.

This report identifies six primary approaches and includes case studies for how organizations measure the impact of social media on revenue. In this free report, industry expert, Altimeter, explores the most effective „ingredients“ for measuring the revenue impact of social media, providing insights and case studies from an array of top companies.

Quelle: Altimeter Group

Die Studie kann direkt aus Slideshare heruntergeladen werden:

Wir freuen uns, dass Sie den Bank Blog schätzen. Die hohe Qualität der Beiträge weiterhin sicherzustellen, ist uns ein wichtiges Anliegen. Qualität kostet jedoch Geld und kann nicht nur über Werbung finanziert werden. Sie können uns unterstützen, indem Sie ein Premium Abonnement des Bank Blogs abschließen. Damit sind zahlreiche Vorteile für Sie verbunden, u.a. freier Zugang zu allen kostenpflichtigen Inhalten, Werbefreiheit und schnellere Ladezeiten. Und Sie tragen dazu bei, dass wir den hohen Anspruch an unsere Arbeit auch in Zukunft halten können. Vielen Dank!

Bank Blog Newsletter abonnieren