Ein kundenorientiertes Geschäftsmodell für Retail Banken

Aufbau eines kundenorientierten Geschäftsmodells für Retail Banken

Customer Centric Retail Banking

Wie erfolgreiche Banken ihre Wettbewerbsposition und Profitabilität durch mehr Kundenorientierung verbessern. Möglichkeiten und Herausforderungen für Retail Banken bei der Akquisition und beim Halten von Kunden.

This report provides insights into how leading banks are improving their competitiveness and profitability by shifting to a more customer-centric model.

Retail banks in the United States have been built largely along product lines, with products launched, sold, and maintained in silos. This disaggregated model has increased costs, hindered cross-selling, and impeded the ability of banks to know their customers and inspire a high level of loyalty. With expanded competition, increasing customer acquisition and retention expenses, and escalating compliance and operating costs, banks face a growing squeeze on profitability.

https://://www.youtube.com/watch?v=CRO2XlptbZs

Leading banks are dismantling their product silos to become more customer-centric, improving their profitability, and enhancing their competitiveness. Our report identifies three critical elements in becoming customer-centric: Breaking down product silos and restructuring incentives, understanding customer needs and behavioral drivers, and delivering a consistently high-quality customer experience. The report identifies how leading institutions are implementing these strategies through changes any bank can make to its own organization, and also includes the results of a recent PwC consumer survey on retail banking preferences.

Quelle: PWC

Die Studie „Building a Customer-Centric Business Model for Retail Banks“ kann hier direkt heruntergeladen werden.

Wir freuen uns, dass Sie den Bank Blog schätzen. Die hohe Qualität der Beiträge weiterhin sicherzustellen, ist uns ein wichtiges Anliegen. Qualität kostet jedoch Geld und kann nicht nur über Werbung finanziert werden. Sie können uns unterstützen, indem Sie ein Premium Abonnement des Bank Blogs abschließen. Damit sind zahlreiche Vorteile für Sie verbunden, u.a. freier Zugang zu allen kostenpflichtigen Inhalten, Werbefreiheit und schnellere Ladezeiten. Und Sie tragen dazu bei, dass wir den hohen Anspruch an unsere Arbeit auch in Zukunft halten können. Vielen Dank!

Bank Blog Newsletter abonnieren