Anzeige

PSD2 und Open Banking: Chancen für Banken im digitalen Finanzökosystem

Bank der Zukunft, Mobile Payment und Kundenbeziehung

0

Lesenswertes über Banking KW 39

Wochenrückblick Banking Themen für Mitarbeiter und Führungskräfte von Banken und Sparkassen

Wochenrückblick Banking

Ideen für die Bank der Zukunft. Veränderungen durch Mobile Payment und Mobile Banking. Was kann ich für eine Verbesserung der Kundenbeziehung tun? Das sind die Themenschwerpunkte dieses Wochenrückblicks.

Hintergrund

Wie jeden Freitag, so auch heute wieder eine kleine Auswahl an spannenden und interessanten Bankthemen, die ich aus verschiedenen Quellen für Sie herausgesucht habe.

Über Ihr Feed-back zu diesem zusätzlichen Service freue ich mich.

Abonnieren Sie den kostenlosen Bank Blog Newsletter

Themenschwerpunkt Bank der Zukunft

Mission Possible: Creating a Category-Of-One Bank

Great companies in banking, as in any other industry, capture the essence of customer engagement in their brands.

Gamification in banking

I recently had the opportunity to attend Gamification & Banking: a passing fad or a serious business, at the BBVA Innovation Center in Madrid. It’s part of series of talks and discussions around innovation in retail banking.

PFM Is Dead, Long Live FPM

PFM (personal financial management) is dead. And if you want to know who killed it, look in the mirror. Because you killed it. You, the banks and credit unions that have been implementing PFM. And you, the PFM vendors who have been selling them this stuff.

Themenschwerpunkt Mobile Banking

Mobility – A New Way for Banking

We often talk about mobile banking from a technological point of view, about the fancy new tools which allow customers to view the status of their accounts or execute simple transactions.

The last day of mobile payments

I will keep this blog post short and jump straight to the point (following our recent discussions with a number of key industry players who develop m-wallet platforms as well as phone-bound secure element solutions).

Mobile-Payment Decisions Marketers Must Make Now

Just about everyone in business is developing a mobile payments strategy or app: Starbucks and Square have a big deal. The major wireless providers are launching their mobile payments campaigns.

Customer satisfaction with mobile banking trails online banking

Seven in 10 online bank customers want to be able to make any type of transaction on the web

Future of cash is electronic cash

Cash don’t disappear- that is a fact. Don’t deny it. Or is it possible to replace cash with alternative low cost solution.

Themenschwerpunkt Kundenbeziehung

Does Customer Service Through Social Channels Make Sense In Banking?

Is it wise for financial institutions to use Twitter and Facebook to resolve customer issues?

How do you behave when no-one is watching?

During my trip around the Middle East, I met a lot of banks looking at a lot of new ventures with lots of dialogue about new business models, new products and services, new organisational structures and new ways to communicate with staff, customers and stakeholders.

Experientially Engineering the Customer Relationship

To improve customer relationships, bankers need to move ‘experiential relationships’ to the next level by addressing emotional as well as financial needs.

Informiert bleiben mit dem kostenlosen Bank Blog Newsletter:


Bitte bewerten Sie den Artikel mit Hilfe der Sternchen

1 Stern2 Sterne3 Sterne4 Sterne5 Sterne Geben Sie die erste Bewertung ab

Danke fürs Teilen

Über den Autor

Dr. Hansjörg Leichsenring

Dr. Hansjörg Leichsenring befasst sich seit über 30 Jahren beruflich mit Banken und Finanzdienstleistern. Nach Banklehre und Studium arbeitete er in verschiedenen Positionen, u.a. als Direktor bei der Deutschen Bank, als Vorstand einer Sparkasse und als Geschäftsführer eines Online Brokers.Als Experte für Digitalisierung, Innovation und Vertrieb hält er Vorträge bei internen und externen Veranstaltungen im In- und Ausland und bietet Banken und Finanzdienstleistern Dienstleistungen im Bereich (Interims)Management sowie Beratung/Consulting an.

Anzeige

Hinterlassen Sie einen Kommentar

Anzeige

Mit Amazon Echo die intelligente Sprachsteuerung von Alexa nutzen