Vorträge und Moderation

Verhalten von Bankkunden in der Schweiz

Shopping for Financial Products in Switzerland

Verhalten von Bankkunden in der Schweiz

Google Studie zum Auswahl- und Kaufverhalten schweizerischer Bankkunden.

 

This study will help you understand more about how consumers in Switzerland use various information sources, including the internet, when making finance purchases.

Key findings:

  • Offline contracting is the prevailing purchase method in the finance vertical. However, online contracting is established as well and particularly strong for shares, health and travel insurances
  • The internet is a popular channel for processing banking transactions with 8 out of 10 Swiss onliners using online banking
  • Online research prior to purchase is relevant for all analysed products

 

Quelle: Google Insights

Die Studie „Shopping for Financial Products in Switzerland” kann hier direkt als PDF heruntergeladen werden.

Kommentare (2)

Trackback URL | Kommentar Feed

  1. Philip sagt:

    Hallo Zusammen,

    das Thema klingt sehr spannend, nur leider ist die Studie bei Google offensichtlich nicht mehr online…

    Gibt es andere Möglichkeiten die Studie zu beziehen?

    Schöne Grüsse

Hinterlassen Sie eine Antwort


− 3 = 3